Transportni sistemi bez vozača (FTS)

Kreću se automatski
Transportni sistem bez vozača kompanije Linde Material Handling

Transportno vozilo bez vozača je samohodno transportno sredstvo kojim se upravlja automatski i koje radi bez ljudskog dodira. Služi za transport materijala uz pomoć aktivne ili pasivne opreme za prihvat tereta, kako povlačenjem tako i nošenjem.

Transportni sistemi bez vozača (FTS) igraju sve važniju ulogu u savremenoj intralogistici. Izraz označava sveobuhvatni sistem koji uključuje transportna vozila bez vozača (FTF), glavni kontroler, jedinice za prenos podataka i stanice za punjenje. U FTS-u transportna vozila bez vozača (FTF) imaju širok spektar upotrebe. Fokus je na zadatku transporta dobara od A do B bez ljudske intervencije i na taj način preuzimanja transporta koji ne stvara dodatnu vrednost.

FTS nude brojne prednosti u svakodnevnom skladištenju: Oni oslobađaju zaposlene od transportnih zadataka koji se ponavljaju, stvaraju optimizovanu konstantnost procesa i na taj način smanjuju stopu kvarova i nezgoda u skladištu. Sa autonomnim vozilima serije MATIC, Linde Material Handling nudi FTS vozila za skoro svaki zahtev kupaca. Deo ove ponude je odgovarajući uređaj.

Pravilna navigacija: Ovako funkcionišu FTS vozila

Kao deo transportnog sistema bez vozača, samohodna vozila moraju se kretati brzo i bezbedno kroz odgovarajuće skladište. Za ovo su dostupne dve vrste navigacione tehnologije.

  • Vođena navigacija Kod ove varijante, FTF se orijentišu pomoću optičkih pomagala ili magnetnih tragova. Senzori autonomnih logističkih vozila koriste ovo navođenje za navigaciju do željenog odredišta. Za ovu vrstu navođenja potrebno je planiranje sa pogledom u budućnost. Kompanije moraju unapred pažljivo da razmisle o tome kako treba da izgleda njihova optimalna mreža ruta. Naknadne promene navedenih ruta često su povezane sa visokim troškovima.
  • Geo-navigacija Sa GEO-navigacijom (koja se naziva i konturna navigacija), FTF se kontrolišu pomoću laserskog navigacionog sistema. Dodatna infrastruktura, kao što su zaštitne ograde ili svetlosni reflektori, nije neophodna. FTS vozila koriste laserske senzore za skeniranje okoline u svim pravcima. Geo-navigacija je veoma fleksibilna i može se prilagoditi novim rutama i okruženjima uz mali trud. U toku puštanja u rad vrši se mapiranje okoline uz pomoć FTS vozila. Ovaj metod omogućava dodavanje i vožnju po dodatnim područjima uz mali trud. Ako je potrebno, inteligentni upravljački softver koordinira rute i brzine nekoliko geo-navigiranih vozila. Linde se takođe oslanja na geo-navigaciju za svoja autonomna MATIC vozila.

Mala do velika: Ova vozila se koriste u FTS sistemima

Skoro svaka vrsta vozilo za interni transport, koja je poznata u ručnom radu, može se koristiti i u FTS-u. To uključuje autonomne tegljače, visokopodizne paletne viljuškare, visokopodizne paletne viljuškare protivtegom, regalne viljuškare i viljuškare za uske prolaze. Automatizovana vozila sa platformom, koja mogu da podižu i spuštaju nosače tereta direktno sa predajne stanice ili zajedno sa transportnim stolovima ispod kojih se može voziti, takođe su veoma efikasna, posebno u vrlo uskom prostoru.

Serija MATIC kompanije Linde uključuje sledeća FTS vozila:

P-MATIC

Autonomni električni tegljač Linde P-MATIC sa stajnom platformom pomera vučne terete do 5.000 kilograma i idealan je, na primer, za snabdevanje proizvodnih hala u industrijskim pogonima. Preferirano se koristi za isporuku u proizvodnju, uklanjanje otpada kao i za vuču većih teretnih vozova.

Saznajte više

L-MATIC

Autonomni visokopodizni paletni viljuškar L-MATIC kompanije Linde idealan je za skladištenje i vađenje iz skladišta na malim visinama i za transport na veće udaljenosti. Optimizovan je za rukovanje paletama i rešetkastim kutijama. Transportuje terete do 1.200 kilograma i može prihvatiti i spustiti palete dužine do 1,60 metara.

Saznajte više

L-MATIC HD

Automatizovani visokopodizni paletni viljuškar Linde L-MATIC HD savršen je za prihvat i skladištenje srednje teških tereta. U zavisnosti od modela, vozila mogu da prevoze teret težine do 2 tone. U zavisnosti od težine i geometrije opterećenja, mogu se dostići visine regala do 3,20 metra.

Saznajte više

L-MATIC AC

Autonomni visokopodizni paletni viljuškar L-MATIC AC kompanije Linde ima konzolnu viljušku. Pomera terete do 1.200 kilograma i dostiže visinu regala od 1,60 metara. Pojednostavljuje transport zatvorenih nosača tereta, na primer pri bočnom transportu europaleta, a posebno je pogodan za prihvat robe na predajnim stanicama ispod kojih se ne može voziti.

Saznajte više

K-MATIC

Kad god je posebna visina, autonomno vozeći viljuškar za uske prolaze K-MATIC kompanije Linde je optimalni izbor. Podiže teret do 1.500 kilograma i postiže visinu podizanja do 14 metara pri skladištenju i izvlačenju. K-MATIC besprekorno radi sa elementima infrastrukture kao što su transportne trake ili stanice za pakovanje.

Saznajte više

R-MATIC

Autonomni regalni viljuškar R-MATIC je koncipiran za skladištenje i izvlačenje robe na visini do jedanaest metara. Pri tom savladava težine tereta do 1.600 kilograma. Zahvaljujući velikom broju mogućih jarbola, podjednako je pogodan za upotrebu u skladištima robe, za transport materijala i za snabdevanje radnih mesta. U skladištima robe je posebno koristan zbog svoje male veličine koja omogućava uže prolaze, a samim tim i veće skladišne kapacitete.

Saznajte više

C-MATIC

Automatizovano vozilo sa platformom Linde C-MATIC pokazuje svoju snagu kada transportuje materijale blizu tla u skučenim uslovima. Teret se prihvata zajedno sa transportnim stolovima ispod kojih se može voziti i može se postaviti bilo gde u prostoru na odredištu. Takođe je moguć transport između statičnih stanica za pretovar ili transportnih traka. U zavisnosti od modela, C-MATIC pomera terete od 600, 1.000 ili 1.500 kilograma.

Saznajte više

C-MATIC HP

Autonomni mobilni transportni robot Linde C-MATIC HP samostalno pomera terete do 1.000 kg na transportnim stolovima ispod kojih se može voziti, na srednje i velike udaljenosti, bez trajno instalirane infrastrukture. Zahvaljujući laserskoj konturnoj navigaciji, mobilno vozilo sa platformom se takođe može veoma dobro koristiti u mešovitom saobraćaju sa drugim vozilima.

Saznajte više

Efikasno i bezbedno: Zato se prelazak na FTS isplati

Za mnoge kompanije to ima mnogo smisla i neophodno je potpuno ili delimično preći na FTS u sopstvenoj intralogistici. I to iz sledećih razloga:

  • Manje osoblja: Korišćenjem FTS-a, transportni zadaci koji ne stvaraju dodatnu vrednost mogu se automatski obraditi. S jedne strane, ovo sprečava nedostatak kvalifikovanog osoblja i takođe štedi na troškovima. Kod ručno upravljanih logističkih vozila, samo potrebno osoblje povlači oko 80% ukupnih troškova.
  • Trajna upotreba: Osim toga, samohodna vozila nude mogućnost upotrebe 24/7. Da bi se ovo ostvarilo, tokovi materijala se optimizuju u toku automatizacije, što značajno povećava ukupan učinak pri pretovaru.
  • Niža stopa kvarova: FTS takođe povećavaju bezbednost u prometu robe. Rezultat je niža stopa kvarova i nezgoda u skladištu, a samim tim su niži troškovi zbog oštećenja robe ili građevinske infrastrukture.

Transportni sistem bez vozača L-MATIC AC kompanije Linde pri radu u proizvodnoj hali

Moguća je mešavina: Korišćenje FTS u mešovitom načinu rada

U svakom trenutku je moguć mešoviti rad autonomnih i ručno pogonjenih transportnih vozila. Linde FTS vozilima se može upravljati ručno ako je potrebno. Ovo je moguće jer su zasnovana na ručnim uređajima koji su naknadno automatizovani. Za mešoviti način rada, autonomni viljuškari, tegljači i paletni viljuškari serije MATIC imaju inteligentnu navigacionu i bezbednosnu tehnologiju. Zbog toga lako rade zajedno sa ljudima i ručno upravljanim vozilima čak i u vrlo uskom prostoru. Laserski skeneri FTS vozila omogućavaju bezbedan proces i sprečavaju sudare.

Pametni i brzi

Autonomni mobilni roboti (AMR) u modernoj intralogistici postaju sve značajniji. Samohodna kolica sa platformom se koriste za automatizovani ili delimično automatizovani transport dobara i time osetno povećavaju efikasnost u skladištima i logističkim čvorištima.

Saznajte više

Potpuno umreženi: FTS interfejsi za ERP i WMS sisteme

Umrežavanje je presudno za nesmetano odvijanje automatizovanih tokova materijala. Dve oblasti su posebno važne: ERP (Enterprise Resource Planning) sistemi omogućavaju sveobuhvatno planiranje i koordinaciju zadataka i resursa. Sistemi za upravljanje skladištem (WMS) beleže sva interna kretanja robe i povećavaju efikasnost u složenim okruženjima. Za optimalnu automatizaciju, FTS kompanije Linde mogu da komuniciraju sa ERP i WMS sistemima. Inteligentne upravljačke funkcije FTS-a i FTF-a takođe omogućavaju sinhronizaciju vozila i automatskih vrata hale. Moguć je i priključak na semafor i protivpožarni sistem.

Profesionalno realizovano: Ovako se FTS integrišu u postojeće sisteme

Da bi se automatizovali pojedinačni procesi ili celi materijalni tokovi u postojećim skladištima, potrebna je podrška stručnog osoblja. Prilikom razvoja i implementacije rešenja za automatizaciju Linde prati svoje kupce sa sopstvenim timom za implementaciju. Linde stručnjaci brinu o odabiru i konstrukciji vozila, o integraciji u postojeće procese i konačno o radu sistema. Zahvaljujući geo-navigaciji bez infrastrukture, vozila se mogu brzo i lako integrisati u postojeći proces. Ako se uslovi promene, sistem se može lako prilagoditi i promeniti bez velikog napora.

To se isplati: Ovo su troškovi za FTS

Prilikom realizacije FTS-a, glavni deo troškova se pripisuje nabavci vozila i puštanju sistema u rad. Koliko su visoki troškovi u pojedinačnim slučajevima zavisi od različitih faktora. Pre svega, od veličine voznog parka i složenosti aplikacije. Iskustvo je pokazalo da se ulaganje u FTS vrlo brzo isplati. Između ostalog i zato što su, zahvaljujući automatizaciji, procesi optimizovani i što se uštedi na značajnim troškovima osoblja.

FAQ – Često postavljana pitanja o FTS-u

Šta je transportni sistem bez vozača (FTS)?

Sa FTS-om, autonomna logistička vozila preuzimaju zadatke transporta i skladištenja. FTS obično koriste šine ili magnetne trake da bi se orijentisali. MATIC vozila kompanije Linde, sa druge strane, koriste mnogo fleksibilniju geo-navigaciju, u kojoj FTS vozila pronalaze svoj put pomoću laserskih senzora. FTF se koriste za transport materijala, skladištenje i izvlačenje na regalima, predaju materijala na transportnim sistemima i snabdevanje materijalom proizvodnih linija.

Zašto bi trebalo da se odlučite za FTS?

FTS-ovi nude brojne prednosti. Ovo posebno uključuje maksimiziranje efikasnosti internih tokova materijala. Razlog tome je što FTS povećava preglednost i upravljivost sopstvenih tokova materijala. Pored toga, FTS-ovi smanjuju zavisnost od osoblja, smanjuju rizik od nezgoda i oštećenja u transportu i istovremeno povećavaju pouzdanost transportnih procesa. Pored toga, FTS-ovi poboljšavaju preglednost i upravljivost sopstvenih tokova materijala.

Koja je razlika između FTS-a i autonomnih mobilnih robota (AMR)

FTS je kompletan sistem za automatizaciju procesa u internom toku materijala. Sastoji se, između ostalog, od transportnih vozila bez vozača (FTF), glavnog kontrolera, jedinica za prenos podataka i stanica za punjenje. Vozila koja se koriste kreću se definisanim rutama i koriste besplatnu geo-navigaciju za orijentaciju. Autonomni mobilni roboti (AMR) s druge strane, više se oslanjaju na fleksibilnu navigaciju, za koju nije potrebna dodatna infrastruktura, pri čemu se ovde koriste i QR kodovi.

Koje vrste FTS-ova postoje?

U FTS-ima se koriste različiti tipovi vozila, uključujući automatizovane tegljače, visokopodizne paletne viljuškare, visokopodizne paletne viljuškare sa protivtegom, regalne viljuškare i viljuškare za uske prolaze. Automatizovana vozila sa platformama su takođe dobar izbor za transport na kratke i srednje udaljenosti u skučenim uslovima. U zavisnosti od modela vozila koji se koristi, FTS mogu obavljati različite zadatke, uključujući transport od poda do poda, od poda do regala ili od transportnog sistema do transportnog sistema.

Koji se bezbednosni sistemi koriste sa FTS-ima?

FTS su opremljeni raznim bezbednosnim rešenjima koja pomažu da se obezbedi tok materijala bez rizika. Uobičajeni standardi uključuju laserske skenere sa različitim bezbednosnim zonama i oblastima nadzora, kao i laserske zavese za otkrivanje visećih prepreka. Vozila su osim toga opremljena i tasterom za zaustavljanje u nuždi.

Za koga su FTS-ovi prikladni?

FTS-ovi su idealni za kompanije koje su već postigle visok stepen standardizacije u svojim procesima toka materijala. To se, između ostalog, odnosi i na standardizaciju nosača tereta i na redovnost kojom se određeni teret mora transportovati od tačke A do tačke B. U principu se može reći: Što je više standardizacije, automatizacija je efikasnija. Posebno je ekonomično koristiti FTS u višesmenskom radu.

Studije slučaja - transportni sistemi bez vozača u upotrebi

HOLTER: Dva izvora vrednosti pri punom radu

Kod austrijske kompanije specijalizovane za sanitarije HOLTER dva Linde L-MATIC visokopodizna paletna viljuškara okreću svoje krugove između skladišta i centra za slanje. Tokom tog vremena koleginice i kolege se potpuno i u celini koncentrišu na svoj suštinski posao: komercijalno komisioniranje.

Saznajte više